google-site-verification=WABWW968K-kofI5k6g95vCR2hXWIa7PO1MXpHDwE9H8 ماشین-شیائومی-SU7-ماشین جدید شیائومی-ماشین شیائومی-ماشین شیائومی

همه چیز درباره ماشین جدید شیائومی + بررسی کامل

اولین ماشین رسمی شرکت شیائومی رونمایی شد. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل این ماشین را بررسی کنیم و همه اخبار راجب به این ماشیین را پوشش دهیم .

اشتراک گذاری

شرکت شیائومی که با لوازم خانگی هوشمند شیائومی و گوشی های خود شهرت قابل قبولی را بدست آورده بود  برای اولین خودروی الکتریکی خود در چین – سدان شیائومی SU7 – درخواست مجوز فروش کرد. برخی از مشخصات خودرو را فاش کرد و خودروی برقی توسط شرکت پکن صنعت خودروسازی با مسئولیت محدود (BAIC) تولید خواهد شد. این خودروی الکتریکی قبلاً با اسم رمز MS11 شناخته می شد.

 

در چین، هر خودرو قبل از ورود به بازار باید توسط رگولاتور محلی تایید شود و وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) هر ماه لیست خودروهایی را که مراحل هومولوژیک را طی می کنند منتشر می کند. خودروسازان از این موضوع ناراضی هستند زیرا تصاویر و مشخصات خودروهایی را که هنوز عرضه نکرده اند را فاش می کند. 

 

شیائومی SU7 یک سدان الکتریکی با ابعاد 4997/1963/1455 میلی متر و فاصله بین دو محور 3000 میلی متر است. دارای دو گزینه چرخ 19 و 20 اینچی خواهد بود. مشخصات تایر به ترتیب 245/45 R19 و 245/40 R20 است. شیائومی دو نسخه را به نمایش گذاشت – با لیدار و بدون. لیدار پشت شیشه جلو نصب شده است.


Xiaomi SU7 Founders edition
پیشرانه دو گزینه دارد: RWD با موتور 220 کیلووات و AWD با حداکثر توان 495 کیلووات (220 کیلووات + 275 کیلووات). بسته باتری LFP از BYD برای تریم ارزان‌تر و NMC سه تایی از CATL برای گزینه گران‌تر ارائه می‌شود.

وزن محدود 1980 کیلوگرم است و حداکثر سرعت برای تریم پایین به 210 کیلومتر در ساعت محدود شده است. وزن محدود برای مدل تریم بالا 2205 کیلوگرم و حداکثر سرعت آن 265 کیلومتر در ساعت است.

با توجه به پر کردن MIIT، سه نسخه وجود دارد: SU7، SU7 Pro و SU7 Max. برخی از تریم ها دارای بال عقب فعال هستند.
مدل موتور الکتریکی TZ220XS000 ساخته شده توسط United Automotive Electronics Co., Ltd. همچنین دارای عملکرد ETC است، سیستمی که به رانندگان اجازه می دهد تا عوارض جاده های عوارضی را بدون توقف خودرو به طور خودکار پرداخت کنند.

سیستم خودروی ماشین شیائومی SU7 توسط HyperOS شیائومی، یک سیستم عملیاتی توسعه‌یافته داخلی که می‌تواند هم گوشی‌های هوشمند و هم خودروها را تامین کند، تامین می‌شود.
SU7 برقی 4 درب 5 نفره در دسامبر 2023 تولید انبوه را آغاز خواهد کرد و تحویل در فوریه 2024 آغاز خواهد شد.

کارخانه شرکت خودروهای آفرود BAIC در پکن تولید آزمایشی ماشین شیائومی SU7 را آغاز کرده است و ده ها خودروی آزمایشی از خط خارج شده اند. جالب اینجاست که BAIC همچنین خودروهای مرسدس بنز را در چین تحت سرمایه گذاری مشترک Beijing-Benz تولید می کند که در سال 2005 تأسیس شد و BAIC مالک 51 درصد است. BAIC همچنین یکی از سهامداران خود مرسدس بنز است و 10 درصد از سهام این سازنده قدیمی آلمانی را در اختیار دارد.

شیائومی دو سال و نیم پیش، در مارس 2021، اعلام کرد که به رقابت تولید خودروهای برقی خواهد پیوست و مدعی شد که 10 میلیارد یوان (1.4 میلیارد دلار) در این پروژه سرمایه گذاری خواهد کرد. در آگوست 2023، شیائومی دامنه XiaomiEV.com را ثبت کرد.

تجهیزات جانبی
روسای استارت آپ های رقیب خودروهای الکتریکی Nio، Xpeng و Li Auto از جمله مهمانان برجسته در رویداد معرفی شیائومی SU7 بودند.

Lei در روز پنج‌شنبه مجموعه‌ای از لوازم جانبی مانند یخچال داخل خودرو، سایه‌بان جلو پنجره سفارشی، و نگهدارنده گوشی هوشمند را به نمایش گذاشت که برخی به صورت رایگان با خرید خودرو قبل از پایان آوریل و برخی دیگر با قیمت جداگانه در دسترس هستند.

لی گفت خودرو SU7 از Car Play اپل پشتیبانی می کند و می تواند با iPad ادغام شود. او همچنین فناوری کمک راننده برای بزرگراه ها و شهرها را فاش کرد که قرار است در ماه آگوست در چین به طور کامل در دسترس باشد.

اتوپایلوت تسلا برای کمک راننده در بزرگراه ها در چین در دسترس است، اما «خودرانی کامل» این شرکت برای خیابان های شهر هنوز در این کشور منتشر نشده است.

علیرغم اینکه شیائومی می‌خواهد با پورشه در یک رویداد فنی خودرو در ماه دسامبر رقابت کند، لی اذعان داشت که SU7 زمان بیشتری برای رقابت در این سطح برتر دارد. او اعلام کرد که نسخه «مکس» SU7 که به عنوان رقیبی با تایکان پورشه طراحی شده است، به قیمت 299900 یوان به فروش خواهد رسید.

 

اکوسیستم دستگاه ها
SU7 بخشی از استراتژی شیائومی به نام Human x Car x Home است که به تازگی راه اندازی شده است و به دنبال ایجاد اکوسیستمی از دستگاه های متصل به سیستم عامل جدید HyperOS است. بیشتر درآمد این شرکت از گوشی ها است که کمتر از 30 درصد آن از لوازم خانگی و سایر محصولات مصرفی است.

اگرچه شیائومی عموماً به محصولات مقرون به صرفه‌تر معروف است، رئیس‌جمهور آن لو ویبینگ در اوایل سال جاری به CNBC گفت که این شرکت از سال 2020 یک استراتژی برتر را دنبال کرده است – و حدود 20 میلیون کاربر در آن بخش قیمتی وجود دارند که ممکن است SU7 را خریداری کنند.

لو به CNBC گفت که SU7 ابتدا به مصرف کنندگان در چین فروخته می شود و حداقل دو تا سه سال برای عرضه در خارج از کشور زمان نیاز است.

این شرکت خودرو را در کنگره جهانی موبایل در بارسلون در اواخر فوریه و پس از افشای نمای بیرونی و فناوری خودرو در پکن در اواخر دسامبر به نمایش گذاشت.

 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه