google-site-verification=WABWW968K-kofI5k6g95vCR2hXWIa7PO1MXpHDwE9H8

بررسی کامل غول جدید جارورباتیک شیائومی QRevo MaxV

شیائومی از جدید ترین مدل جارو رباتیک های خودش رونمایی کرد. این محصول یعنی جارو رباتیک Qrevo Maxv که مدل جدیدی از سری جارو های Qrevo است . در این مقاله به بررسی کامل این محصول میپردازیم.

اشتراک گذاری

طراحی ساده اما موثر
جارو رباتیک Qrevo MaxV بسیار شبیه Qrevo اول است و دارای یک ایستگاه عمودی و کاملاً مستقل است. اسکله دارای دو مخزن آب بزرگ است که از بالا قابل دسترسی است. یکی از آب تمیز دارای ظرفیت 4 لیتر است، در حالی که دیگری می تواند تا 3.5 لیتر را جمع آوری کند. همچنین یک کیسه گرد و غبار 2.7 لیتری وجود دارد که در پشت یک صفحه قابل جابجایی در جلوی ایستگاه قرار دارد. طراحی اولیه است و فقط در رنگ سفید موجود است و لزوماً به زیبایی در فضای داخلی ادغام نمی شود، اما نسبتا محتاطانه باقی می ماند. از نظر اندازه، داک نسبتا جمع و جور و باریک است و ابعاد آن 340 x 487 x 512 میلی متر است.
در مورد این ربات، این ربات به شکل دایره‌ای استاندارد و ابعاد 350 در 353 در 102 میلی‌متر عرضه می‌شود. علیرغم موقعیت زیر پرچمدار خود، به خوبی مجهز است و ویژگی های زیادی دارد. به عنوان مثال، از فناوری LiDAR و دوربین AI RGB برای ناوبری و تشخیص موانع استفاده می کند. علاوه بر این، دارای دو پد دستشویی چرخان است و می تواند یکی از آنها را برای تمیز کردن در کنار قرنیزها گسترش دهد. برای جاروبرقی از یک غلتک برس بدون مو به همراه یک برس کناری و یک فیلتر HEPA استفاده می کند.
در مورد کیفیت ساخت، Roborock به وضوح محصولات خود را متمایز می کند. این بدان معناست که Qrevo MaxV نسبت به سایر محصولات پرچمدار سازنده احساس استحکام و دوام کمتری دارد. این به خودی خود بد نیست، اما پلاستیک ها به همان کیفیت و محکمی نیستند که به عنوان مثال S8 Pro Ultra ارائه می دهد. این موضوع در مورد اسکله، به ویژه پانل ها و مخازن آب، بلکه در مورد ربات نیز صدق می کند که تا حدودی تخته ضربه ای شل دارد. خوشبختانه، این واقعاً یک مشکل روزمره نیست، اما اگرچه نسبت به برخی از مدل‌های دیگر ارزان‌تر است، اما Qrevo MaxV هنوز هم قیمتی بیش از یک کلان دارد و می‌تواند از مواد با کیفیت‌تر استفاده کند.

 

 

برنامه ایی پرکاربرد


برنامه Roborock یکی از جامع ترین برنامه هایی است که من استفاده کرده ام. با Qrevo MaxV، Roborock حتی آن را دوباره طراحی کرده است تا ظاهری بهتر و شهودی‌تر داشته باشد.

در طول مراحل راه اندازی، ربات نقشه ای از خانه شما ایجاد می کند. از دوربین LiDAR و RGB خود برای پارتیشن بندی هوشمند اتاق ها و حتی شناسایی مبلمان استفاده می کند. نقشه دقیق است و ربات کار خوبی در شناسایی محدودیت های اتاق برای جدا کردن آنها انجام می دهد. تشخیص مبلمان دقیق نیست و بیشتر یک حقه است، زیرا چیز زیادی برای تجربه کلی به ارمغان نمی آورد.

پس از ایجاد نقشه، برنامه به شما امکان می دهد اتاق ها را ویرایش کنید، مناطق مجازی و ممنوعه ایجاد کنید، سطح کف را تنظیم کنید و مبلمان را ویرایش کنید. علاوه بر این، Qrevo MaxV می تواند تا چهار نقشه را ذخیره کند و به طور خودکار خود را در موقعیت مکانی قرار دهد.

برنامه Roborock همچنین به شما امکان می دهد تنظیمات تمیز کردن را به خوبی تنظیم کنید. شما نه تنها می توانید قدرت مکش و رطوبت پاک کن، بلکه توالی تمیز کردن را نیز کنترل کنید. این تنظیمات همچنین می تواند از یک اتاق به اتاق دیگر متفاوت باشد. به این ترتیب، ربات می تواند آشپزخانه را بیشتر از برخی اتاق های دیگر تمیز کند.
تنظیمات عمق و وسعت زیادی از سفارشی سازی و تنظیمات را ارائه می دهند. به این ترتیب، می توانید از ربات بخواهید که در جهت کف تمیز کند و به طور خودکار مناطق کثیف را دوباره تمیز کند. به طور مشابه، ربات می‌تواند از فرش‌ها دوری کند، موبرها را بلند کند تا از خیس شدن آن‌ها جلوگیری کند، یا آنها را با آب تمیز کند. داک گزینه‌های سفارشی‌سازی بسیاری را ارائه می‌کند، از جمله دمای آب شستشو، مدت زمان خشک کردن و فرکانس شستشو. همچنین گزینه ای برای شارژ خارج از پیک وجود دارد که به صرفه جویی در هزینه شارژ کمک می کند.

از آنجایی که ربات دارای یک دوربین داخلی است، می توان از دوربین دوم برای نظارت نیز استفاده کرد. شما می توانید ربات را از راه دور حرکت دهید و یک خوراک زنده از خانه خود را ببینید و حتی از صدای دو طرفه استفاده کنید که برای مراقبت از حیوان خانگی شما مفید است.

Roborock Qrevo MaxV همچنین با استفاده از دستیار گوگل، الکسا و دستیار صوتی داخلی آن Hello Rocky قابل کنترل است. اگر بلندگوهای هوشمند در خانه نداشته باشید راحت است، اما متوجه شده ام که دستورات پیچیده مانند تمیز کردن دو اتاق را درک نمی کند. بدتر از آن، اغلب به طور ناخواسته فعال می شد، در حالی که من با مردم صحبت می کردم.

 

کیفیت جارو 


Qrevo MaxV دارای قدرت مکش قوی 7000 Pa است که برای جاروبرقی کف های سخت و فرش ها عالی است. این کار در مکیدن خاک، گرد و غبار و ذرات ریز بسیار عالی عمل می کند و کف را به طرز چشمگیری تمیز می کند. برس کناری آن در امتداد قرنیزها حرکت می کند و از یک منطقه پوشش کامل اطمینان حاصل می کند.

من بعد از پیاده روی با سگم در مناطق گل آلود که با خوشحالی زمین را با گرد و غبار و شن پوشانده بود، آن را آزمایش کردم. خوشبختانه، Qrevo MaxV آن را به طور موثری، هم روی کف‌های چوبی و هم روی کاشی‌ها تمیز کرد. همچنین می تواند به خوبی به دوغاب ها برسد و اطمینان حاصل کند که بین کاشی ها کثیفی گیر نمی کند.
روی فرش‌ها، ربات می‌تواند به طور خودکار قدرت مکش خود را افزایش داده و آن‌ها را کاملا تمیز کند. علاوه بر این، به اعماق فرش‌ها می‌رسد تا مطمئن شود کثیفی‌های به دام افتاده تمیز می‌شوند. البته، یک غلتک دوبل برس حتی کارآمدتر بود، من نتایج کلی جاروبرقی را عالی یافتم.

 

راندمان تمیز کردن 


Qrevo MaxV از دو پد پاک کن چرخان و قابل بلند شدن برای تمیز کردن کف استفاده می کند. داک آنها را قبل و بعد از هر چرخه تمیز کردن با آب داغ می‌شوید و نتایج تمیز کردن بهتری را ارائه می‌دهد. همچنین مخزن آب داخلی ربات را پر می‌کند که به آن اجازه می‌دهد هنگام تمیز کردن، پدهای تمیزکننده را دائماً مرطوب کند. علاوه بر این، ربات می‌تواند به حوض بازگردد تا پدهای پاک کن خود را با فرکانس از پیش تعیین شده بشویید، و از تمیز ماندن پدها اطمینان حاصل کند. این ربات همچنین هنگام حرکت پدهای پاک کن خود را بلند می کند و مطمئن می شود که مناطقی را که تمیز نمی شود بیهوده خیس نمی کند. به طور مشابه، می تواند به طور خودکار غلتک برس خود را هنگام تمیز کردن بلند کند و از شناور شدن بی فایده آن روی زمین جلوگیری کند.

Roborock Q Revo MaxV زیرین که پدهای پاک کن و غلتک برس بدون برس را نشان می دهد
در زندگی واقعی، نتایج چشمگیر است. Qrevo MaxV به طور موثر کف‌ها را پاکسازی می‌کند، و پد شستشوی آن به پایه‌ها می‌رسد و تمیز کردن کامل را تضمین می‌کند. طراحی FlexiArm هنگام تمیز کردن گوشه ها متقاعد کننده است، زیرا ربات در اطراف آنها حرکت می کند و ماپ را برای تمیز کردن کامل گسترش می دهد.
نتایج تمیز کردن به ویژه خوب است، با Qrevo اکثر لکه ها، از جمله لکه های سخت مانند قهوه خشک و سس را از بین می برد. در طول آزمایش‌هایم، مقدار کمی ماده شوینده در مخزن آب ریخته‌ام، زیرا مخزن یا کارتریج اختصاصی وجود ندارد. این، همراه با آب داغ، به از بین بردن لکه ها و کثیفی کمک کرد. سخت ترین ها همیشه در پاس اول حذف نمی شدند. با این حال، این ربات از هوش مصنوعی و دوربین آن برای شناسایی مناطقی که به سختی تمیز می شوند استفاده می کند و به طور خودکار آنها را برای بهترین نتایج تمیز کردن دوباره پاک می کند. اگر می‌خواستم تمیز کنم، می‌توانستم استدلال کنم که ماپ VibraRise نتایج کمی بهتر ارائه می‌دهد، زیرا معمولاً برای از بین بردن بیشتر لکه‌ها به یک بار عبور نیاز دارد، اما قیمت بسیار بالاتری دارد.

 

صدا و عمر باتری مناسب

 

با قدرت مکش قوی 7000 پاسکال، انتظار داشتم Qrevo MaxV نسبتاً بلند باشد. در کمال تعجب، این یکی از بی صداترین جاروبرقی رباتی است که من آزمایش کرده ام. صرف نظر از حالت، سطح نویز به طرز چشمگیری کم است و من می توانستم کار کنم، تلویزیون تماشا کنم یا مکالمه داشته باشم. من باید کمی در این مورد دقت کنم، زیرا مکانیسم بلند کردن موپ را پیدا کردم که صدای مکانیکی شدیدی ایجاد می کند. خوشبختانه، این آزاردهنده نیست و فقط کسری از ثانیه طول می کشد، اما من در ابتدا فکر کردم که آیا مشکلی در ربات وجود دارد یا خیر.
فرآیند خود خالی کردن نسبتاً بلند است، اما در ساعات مزاحم نشوید می توان آن را خاموش کرد. به طور مشابه، ربات می تواند به طور هوشمند فرکانس تخلیه خود را مدیریت کند و مجبور نیست این کار را بعد از هر چرخه انجام دهد تا از ایجاد مزاحمت جلوگیری کند.

در مورد عمر باتری، Roborock تا 180 دقیقه زمان اجرا را وعده می دهد. این کاملاً دقیق است، زیرا ربات حدود 70 متر مربع را در طول 94 دقیقه تمیز کرد و حدود نیمی از باتری خود را مصرف کرد. بسته به سطوح کثیفی و تنظیمات تمیز کردن، می تواند تا 300 متر مربع را با یک بار شارژ تمیز کند. در هر صورت، می تواند به طور خودکار به داک بازگردد تا با پر شدن باتری آن دوباره شارژ شود و کار را از سر بگیرد.

 

نگهداری آسان


Qrevo MaxV دارای یک غلتک برس بدون مو است که از گره خوردن مو جلوگیری می کند. برای تمیز کردن آن، فقط باید غلتک برس را بردارید و حدود یک بار در هفته موها و کثیفی ها را از کناره ها پاک کنید.
در مورد داک، برای شستن و خشک کردن موپ ها از آب گرم و هوای گرم استفاده می کند. این کار باکتری ها، کپک ها و بوی بد را محدود می کند و در عین حال آنها را به طور موثرتری تمیز می کند. با این حال، برخلاف مدل‌های گران‌تر Roborock، Qrevo MaxV دارای یک برس مخصوص تمیز کردن مو نیست و از یک تخته شستشو با جوش‌های پلاستیکی برای تمیز کردن مو استفاده می‌کند. این بدان معنی است که شستن آن با ماشین لباسشویی یک یا دو بار در ماه ایده خوبی است، زیرا لنت ها را عمیقاً تمیز نمی کند.
برای تکمیل، خود تخته شست و شو  تقریباً به طور کامل قابل جابجایی است و شستشو و تمیز کردن آن را در سینک بسیار آسان تر می کند. متأسفانه، Roborock حتی یک براش برای آسان کردن این کار برای کاربران ارائه نمی دهد. در مورد دفعات، بهتر است این کار را هر دو هفته یک بار یا هر هفته انجام دهید، زیرا به سرعت کثیف می شود.

 

مقایسه جارو رباتیک Qrevo و QrevoMax v 

 

جارو رباتیک Qrevo که مدل جدیدتر آن Qrevo Mav است، با ویژگی ها بالایی که داشت یکی از پرفروش ترین محصولات شیائومی در دسته بندی جارو رباتیک شیائومی بود .  جارورباتیک Qrevo MaxV که به زودی به ایران خواهد آمد از نظر عمر باتری، اپلیکیشن، و ویژگی هایی تازه عملکردی بهتر از جارو رباتیک Qrevo را از آن خود کرده است.

پرسش و پاسخ (FAQ) :

 

آیا Qrevo MaxV می‌تواند موانع را به‌طور مؤثری حرکت داده و تمیز کند؟
بله، به لطف فناوری LiDAR و دوربین AI RGB، Qrevo MaxV در ناوبری و جلوگیری از موانع عالی است. می تواند با اطمینان در اتاق ها حرکت کند و از موانعی مانند اسباب بازی و کفش جلوگیری کند.

آیا صدای Roborock Qrevo MaxV بلند است؟
با وجود قدرت مکش قوی، Qrevo MaxV بی صدا عمل می کند و برای استفاده بدون ایجاد مزاحمت در فعالیت های روزانه شما مناسب است.

آیا Qrevo MaxV ارزش خرید خوبی دارد؟ 
Qrevo MaxV با توجه به فناوری‌های تمیز کردن پیشرفته، عملکرد قوی و ویژگی‌های برنامه جامع، ارزش بسیار خوبی را نسبت به قیمت خود ارائه می‌کند. این به خوبی با مدل‌های گران‌تر رقابت می‌کند و ترکیبی قانع‌کننده از نوآوری و کارایی را ارائه می‌دهد.

آیا Qrevo MaxV از آب گرم برای تمیز کردن استفاده می کند؟
بله، Qrevo MaxV از آب داغ برای شستن موپ های خود استفاده می کند که به حذف مواد سمج و جلوگیری از گسترش باکتری ها کمک می کند.

آیا Qrevo MaxV می تواند در امتداد دیوارها و گوشه ها تمیز کند؟
بله، طراحی FlexiArm Qrevo MaxV در امتداد قرنیزها و گوشه ها تمیز می شود. از یک پد شستشوی قابل افزایش برای رسیدن و تمیز کردن کامل این مناطق اغلب نادیده گرفته شده استفاده می کند.

 

 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه