google-site-verification=WABWW968K-kofI5k6g95vCR2hXWIa7PO1MXpHDwE9H8
دانستنی ها

سیستم عامل شیائومی از MIUI تا HyperOS

مسیر و تغیرات سیستم عامل ها شیائومی از MIUI تا HyperOS

اشتراک گذاری

برند هوشمند شیائومی در سال 2010 تاسیس و راه اندازی شد و در حال حاضر یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم هوشمند از جمله تلفن همراه در جهان است. این شرکت از ابتدا برای توسعه سیستم عامل گوشی ها و تبلت های خود به نام MIUI تلاش کرد. MIUI در ابتدا بر پایه ی سیستم عامل اندروید بود، اما رفته رفته به یک سیستم عامل منحصر به ‌فرد با ویژگی ‌ها و ظاهر انحصاری برند شیائومی تبدیل شد.

سیستم عامل MIUI به سرعت نشر و محبوبیت پیدا کرد و در پی آن به یکی از محبوب ‌ترین سیستم‌ عامل ‌های تلفن همراه در چین و به مرور در کشور های دیگر تبدیل شد. این شرکت در سال‌های اخیر MIUI را به سایر بازارها گسترش داده است و اکنون در بیش از 100 کشور در دسترس است.

در اواسط سال  2023، شیائومی رسما اعلام کرد که به ساخت و توسعه یک سیستم عامل جدید به نام HyperOS مشغول است و در کنار گوشی هوشمند شیائومی 14 معرفی شد. سیستم عامل HyperOS دیگر بر اساس اندروید نیست و به طور خاص و انحصارا برای دستگاه های هوشمند شیائومی طراحی شده است.

هایپر او اس دارای ویژگی های جدید و بهبود یافته ای نسبت به سیستم عامل قدیمی، MIUI است که قبلاً توسط شیائومی استفاده می شد.در قسمت زیر چند مورد از این دو سیستم عامل را باهم مقایسه خواهیم کرد:

رابط کاربری ساده و مینیمالیست : هایپر او اس دارای رابط کاربری ساده و مینیمالیستی است که تمرکز اصلی آن بر روی سه عنصر اصلی تمرکز دارد: صفحه اصلی، برنامه ها و تنظیمات پیشرفته.

عملکرد های بهبود یافته: هایپر او اس دارای عملکرد بهبود یافته،سریع تر و با کیفیت تری نسبت به سیستم عامل MIUI است. این امر به دلیل بهینه سازی های انجام شده در سیستم فایل، مدیریت حافظه و سیستم گرافیکی است.  HyperOS همچنین دارای عملکرد بهتری نسبت به اندروید است. شیائومی ادعا می کند که این سیستم عامل تا 13.2 درصد سریعتر از اندروید 13 است.

سازگاری با دستگاه های مختلف: هایپر او اس با طیف گسترده ای از دستگاه ها، از جمله گوشی های هوشمند، تبلت ها، تلویزیون های هوشمند و دستگاه های خانه هوشمند سازگار است که بر روی تمامی محصولات شیائومی امتحان شده و قابل اجرا است.همچنین دارای یک ویژگی جدید به نام "Home Assistant" است که به کاربران امکان می دهد دستگاه های هوشمند خود را از طریق یک برنامه واحد کنترل کنند.

یکی از ویژگی های متمایز HyperOS این است که بسیار سبک است. این سیستم عامل تنها 8.75 گیگابایت از فضای ذخیره سازی را اشغال می کند، که در مقایسه با اندروید 13 که 12 گیگابایت فضای ذخیره سازی نیاز دارد، بسیار کمتر است. این بدان معناست که HyperOS برای دستگاه هایی با رم و حافظه داخلی کمتر مناسب است بنابراین برای تلفن های همراه با قیمت کمتر و اقتصادی تر بسیار گزینه ی مناسبی است.

شیائومی قصد دارد هایپر او اس را تدریجا به سایر دستگاه های خود اضافه کند. در حال حاضر، هایپر او اس در بیش از 80 دستگاه شیائومی در دسترس است.

در نوشته ذیل برخی از مزایای سیستم عامل هایپر او اس نسبت به سایر سیستم عامل ها آورده شده است:

سادگی: هایپر او اس دارای رابط کاربری ساده و مینیمالیستی است که استفاده از آن را آسان می کند.

عملکرد: هایپر او اس دارای عملکرد بهبود یافته ای نسبت به سایر سیستم عامل ها است.

سازگاری: هایپر او اس با طیف گسترده ای از دستگاه ها سازگار است.

قابلیت های جدید HyperOS

دارای قابلیت های جدیدی است که تجربه کاربر را بهبود می بخشد. برخی از این قابلیت ها عبارتند از:

حالت گیمینگ: این حالت عملکرد دستگاه را برای بازی بهینه می کند و از قطع شدن ناگهانی بازی در حین تماس ها و اعلان ها جلوگیری می کند.

حالت شب: این حالت رنگ های صفحه نمایش را برای استفاده در شب تنظیم می کند.

پشتیبانی از دستگاه های جدید: HyperOS از دستگاه های جدیدتر شیائومی مانند Xiaomi 14 و Xiaomi 14 Pro پشتیبانی می کند.

در کل، هایپر او اس یک سیستم عامل جدید و امیدوار کننده است که پتانسیل تبدیل شدن به یک گزینه محبوب برای کاربران شیائومی را دارد.

بررسی رابط کاربری می یوآی 14 شیائومی

معرفی امکانات جدید می یو آی ۱۴

ویدیو رسمی معرفی نسخه جدید رابط کاربری شیائومی

1 نظرات

لیلا رضازاده
لیلا رضازاده
شنبه , 16 دی 1402 - 14:51

چه سایت قشنگی آفرین

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه